19 Mayıs 2016 Perşembe

Saçlarını kazıttı, artık özgürce sokaklarda gezebiliyor

Sosyal medya üzerinden tesettürsüz modellik yapan sekiz kadının gözaltına alındığı İran'da, ahlak polisi tarafından cezalandırılmadan sokaklarda gezmenin yolunu saçlarını kazıttırmakta bulan kadının Facebook'ta yayımladığı mesaj büyük yankı uyandırdı.

Gazeteci Masih Alinejad tarafından açılan My Stealthy Freedom (Gizli Özgürlüğüm) adlı Facebook sayfasında fotoğrafını paylaşan İranlı kadın şu mesajı yazdı:

“Saçlarımı kanserle savaşan melekler için sattım. Sokağa çıktığımda kendime; ‘Saç yok, ahlak polisi yok. Artık bana sürekli saçlarımı örtmemi aksi takdirde tutuklanacağımı söyleyenler için bir gerekçe de yok' dedim."

Bu mesaj binlerce beğeni alırken, ismi açıklanmayan kadına sosyal medyada destek yağdı.

Aynı Facebook sayfasında bir başka İranlı genç kadının ise şu mesajına yer verildi:

"Ben İranlı bir kızım. Ahlak polisine yakalanmamak için, saçımı kısa kestirmeye ve erkek kıyafetleri giymeye karar verdim. Böyle İran sokaklarında özgürce yürüyebiliyorum."

Hürriyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder